INKLYUZIV TA'LIMNI QO’LLAB-QUVVATLASH UCHUN O’QITUVCHI TAYYORLASHDA INTERDISIPLINER YONDASHUVLAR

Authors

  • Munojat Xayrullayevna Yunusova

Keywords:

inklyuziv ta’lim, interdisipliner yondashuv, pedagog tayyorlash, maxsus ta’lim ehtiyojlari, metodik qo‘llanmalar, malaka oshirish.

Abstract

Mazkur maqolada Oʻzbekistonda inklyuziv taʼlimni qoʻllab-quvvatlash uchun oʻqituvchilarni tayyorlashda interdisipliner yondashuvlarning ahamiyati tahlil qilinadi. Inklyuziv ta’lim jarayonida pedagoglar nafaqat an’anaviy ta’lim metodikalarini, balki psixologiya, defektologiya, logopediya, sotsiologiya va tibbiyot kabi sohalarga oid bilim va koʻnikmalarga ega boʻlishi lozimligi asoslab beriladi. Maqolada Oʻzbekistonda qabul qilingan “Ta’lim to‘g‘risida”gi qonun (2020), PQ-4860-sonli Prezident qarori (2020) kabi me’yoriy-huquqiy hujjatlar tahlil qilinib, mavjud muammolar va ularni hal etish yo‘llari bayon etiladi. Shuningdek, pedagoglarni tayyorlashda interdisipliner yondashuvni kuchaytirish, maxsus kurslar va amaliy mashg‘ulotlarni ko‘paytirish, pedagoglarning malakasini oshirish tizimini takomillashtirish bo‘yicha aniq takliflar ilgari suriladi. Tadqiqot natijalari inklyuziv ta’lim sifatini oshirish va alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalar uchun teng ta’lim imkoniyatlarini yaratishga xizmat qiladi.

References

1. O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi Toshkent. “Yuridik adabiyotlar publish”. 2023

2. Shavkat Mirziyoyev, Yangi O‘zbekiston Taraqqiyot Strategiyasi, “O‘zbekiston”. Toshkent -2022.

3. Baxromova, G. D. Q. (2022). Eshitishida muammolari bo’lgan o’quvchilarga o’nli kasrlarni o’qitish texnologiyasi. Science and Education, 3(5), 772-777.

4.ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ МЕНЕДЖМЕНТ КАК ТЕОРИЯ И ПРАКТИКАУПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ПРОЦЕССОМ ДТ Миралиева, РА Салихова Journal of Integrated Education and Research 2 (9), 41-44

Published

2025-05-03